לא, עוד לא ילדתי או מדוע חשוב לשמור דווקא לקראת הסוף?

לא יאומן אבל שבוע 38 כבר פה.

הרבה זמן שלא הוצאתי סיכום תפריט מהסיבה הפשוטה שאני ממשיכה באותו הקו, התפריט די חוזר על עצמו ולא רציתי לשעמם אתכן. מצד שני השבועות רצים ואני מתכוננת כבר ללידה.

20160720_121623

תזונה

יש רגעים בהם אני אומרת טוב נו… שמרתי כל כך יפה, לא נשחרר קצת? אבל אני זוכרת שבשבועות האלו זה הזמן החשוב ביותר לשמור על כמות הפחמימות – העובר שתלוי בנו, מקבל את הסוכר שאנחנו אוכלות דרך השילייה. הוא מייצר אינסולין בהתאם. אם נאכל כמות מתאימה של פחמימות הוא ייצר אינסולין בהתאם. אם נאכל יותר פחמימות ממה שצריך הוא ייצר יותר אינסולין. ביום הלידה השילייה מתנתקת והוא ימשיך לייצר יותר אינסולין כשלא מגיע אליו בעצם הסוכר מאיתנו. התוצאה – היפו (ירידת סוכר) ואת זה  נמנע באמצעות ההקפדה על התזונה המתאימה. בנות בקבוצה שאלו "ואם חרגתי והתוצאה תקינה, האם זה בסדר?" והתשובה היא שלא בהכרח. תזכרו שאנחנו מודדות בנקודת זמן ספציפית ולא יודעות מה קורה עם הסוכר בגוף שלנו לפני ואחרי המדידה.

מה שיכול לעזור לך בהתמדה זאת החשיבה על העובר שתלוי בך, ועל עצם היותך כבר אמא שאחראית עליו. אנחנו נרצה לתת לבייבי שלנו את ההתחלה הכי אופטימלית לחיים מתוך אהבה ודאגה אימהית.

מה יקרה ביום שאחרי?

מכיוון שאני גם רוצה להמשיך להקפיד אחרי הלידה, אני לוקחת פעם בשבוע שעה/שעתיים להכנת מאכלים שאפשר להקפיא – מרקים, קציצות, קניית ירקות לבישול מהיר כמו אפונה עדינה, שעועית ירוקה, כרובית, ברוקולי וכדומה. המקפיא מלא ואני רגועה שיהיה לי אוכל מזין וזמין.

20160725_171622

IMG_20160717_112338

וחוץ מתזונה?

 

מים מים מים

שונאת לשתות! אבל אם אני לא שותה, מעבר לקטונים שמופיעים בשתן זה גורר פעילות רחמית מוגברת וזה לא כדאי…אז לכל אחת יש שיטה אחרת שעובדת – אפליקציה עם תזכורת, שתיה טובה שלא מכילה פחמימות ועוד. חייבת לכן עוד פוסט שלם בנושא!

20160802_101049

פעילות ספורטיבית

אחד הדברים החשובים לי במהלך ההריון זה להקפיד על תנועתיות, במיוחד לאור הסימפיזיוליזיס. הליכות לא תמיד מצליחה לעשות ובטח שלא בחום הנוראי של הקיץ הזה ועם הכאבים. כן מנסה ללכת מידי פעם אבל הכי חשוב זה תנועתיות של האגן שגם עוזרת לי להתכונן ללידה וגם שומרת על הכאב שלא יגבר. חשוב לקחת מאמן/ת שמבין בתנועתיות בהריון! אז מתאמנת בפילאטיס מכשירים והתעמלות פונקציונלית.

IMG_20160728_115631

תיק לחדר לידה

אחד מהדברים הבטוחים שאני אקח איתי בתיק לידה זה הגלוקומטר. בעיקר ללידה, לאחריה סביר להניח שלא אבדוק אלא אם ארגיש לא טוב. השבועות הראשונים לאחר הלידה מאופיינים בשינויים הורמונלים שישפיעו גם על הסוכר. אני בטוחה שאוכל כמה דברים שלא אכלתי בהריון ומתכננת לחזור לשגרת התזונה די מהר. בנוסף לדברים הרגילים בתיק הלידה לקחתי איתי גם תמרים, אגוזים ושוקולד מריר 80%. מהלידה הקודמת אני זוכרת כמה רגעים של רעב למרות שכשהלידה נכנסה לקצב כבר לא חשבתי בכלל על אוכל.

אני מאחלת לכל מי שבהריון או מתכננת שיהיה הריון קל ותקין, רגוע עד כמה שאפשר ותזכרו שההתמודדות עם המצב תלויה באיך שנתפוס אותו.

מבטיחה לעדכן לאחר הלידה

2016-08-08 09.57.16

שלכן, ההריונית

logo_small_withText_pink

 

כתיבת תגובה