שבועות 21-23

השבועות המעניינים עם יום ההולדת של החצי השני, יום נישואים וחג הפסח והחופש עם שתי חריגות קטנות אך מחושבות מראש, התחלת גלובן והשינוי שהגיע בעקבותיו גם ברמת החרדה וגם בסוכר. התגברות הרעב ואתגר תזונה נוסף. הכל בפוסט שלפניכן יחד עם דבר התזונאית.

שבוע 21

(ניתן ללחוץ על התמונה להגדלה)

שבוע 21

  1. אחרי כמה שבועות של ניסיון לאיזון סוכר הבוקר ללא הצלחה, הוחלט עם הרופא על התחלת נטילת כדור הגלובן. התחלתי מרבע כדור וההשפעה הייתה מיידית.
  2. שמה לב שנטילת הכדור מורידה לי את הלחץ מהציפייה לתוצאת הסוכר בבוקר וכך ההתעוררות יותר נינוחה ונעימה.
  3. בימים האלו עובדת ימים מלאים מחוץ לבית וההתארגנות שעשיתי מראש ממש עזרה – קופסאות חלוקה שניתן לחמם במיקרו עם אוכל טעים שהכנתי ובבוקר העברתי לקופסה. בעבודה העברתי למקרר וחיממתי בשעת הצהריים. אז למרות שהייתי מחוץ לבית אכלתי ארוחה חמה, שאני הכנתי והייתה לי טעימה ומשביעה.

דבר התזונאית: 

  1. כשהגוף לא מצליח להתאזן למרות שניסינו לפתור זאת עם תזונה מותאמת עוברים לתרופות. לא כי אנחנו לא התאמצנו מספיק, לא כי משהו קרה באשמתינו אלא פשוט כי הגוף צריך עזרה. צריכת התרופות לא מצביעה על סיכון גבוה יותר לסוכרת בעתיד. כל המתוקות, אלו שמאוזנות בדיאטה ואלו שמאוזנות בתרופות נמצאות בקבוצת סיכון ולכן כדאי להמשיך עם השינוי המבורך באורח החיים גם אחרי הלידה.

שבוע 22

(ניתן ללחוץ על התמונה להגדלה)

שבוע 22

  1. הערכים ממשיכים להיות מצויינים וזה ממש משמח ומקל.
  2. בשבוע הזה חגגנו יום הולדת לחצי השני שלי ויום נישואין וזאת הפעם הראשונה שהחלטתי לאכול מעט גלידה באחד הימים. במקרה הזה בחרתי בגלידת שמנת על מנת שהשומן יאט את ספיגת הסוכר והגבלתי את עצמי לכמות קטנה.
  3. ערב פסח חגגנו אצל קרובי משפחה, בזמן ההגדה אכלתי מעט חרוסת עם חסה ובארוחה עצמה אכלתי מהבשר שהיה. אני הכנתי סלט כרוב ותבשיל אפונה ירוקה עם בצל אז בגזרת התוספות הייתי מסודרת. על הקינוחים ויתרנו ואת המדידה עשיתי שעה מסיום הארוחה באופן חד פעמי בגלל שזאת ארוחה מתמשכת והתוצאה הייתה טובה.
  4. יום למחרת הכנתי לקינוח לארוחת הצהריים את טראפלס הטחינה ושוקולד שכל בני המשפחה נהנו ממנו

דבר התזונאית: 

  1. ארוחות גדולות יכולות להרתיע באופן טבעי. כמויות האוכל, המגוון, המאכלים המסורתיים הטעימים וכמובן הקינוחים בסוף. החשש מלהרגיש ההריונית המסכנה ואלי החשש הגדול יותר לחרוג ואחר כך להצטער על זה. הכנה מראש נפשית אבל גם פיזית – ממש לדאוג שיהיו מנות מתאימות, קינוח מתאים והרבה סלטים וירקות יכולים להפחית את הלחץ ולעזור לנו. אל תתביישו לשחק על הנקודה שאתן בהריון ופשוט חייבים להתחשב בכן 🙂

שבוע 23

  1. ימים ראשון ושני נוסעים לטייל ושינה מחוץ לבית. ביום שני ארוחת בוקר במסעדה ולקחתי פרוסת לחם אחרי תקופה ארוכה מאוד ללא לחם. אומנם תוצאת הסוכר תקינה אך כאב הבטן וכאב הראש שליוו אותי במהלך היום הזכירו לי למה אני לא אוכלת לחם יותר. עוד על אכילת לחם ניתן לקרוא בפוסט קשה יש רק בלחם וגם אותו לא אוכלים.
  2. הרעב גובר ואני מגדילה את הארוחות כדי להגיע לשובע לאורך זמן.
  3. החלטה להתחיל בשבוע הבא תזונה קצת יותר מוקפדת ושילוב של יותר פעילות גופנית.

דבר התזונאית: 

  1. איזה כיף שהתחילה עונה הדובדבנים!!! פרי מהמם, מתוק, משמח עם מעט פחמימות. 12 -15 דובדבנים (תלוי בגודלם) מהווים מנה ככה שאפשר לחלק אותם אם לדוגמא מתחשק לי משהו קטן מתוק בסיום ארוחה – 2 דובדבנים יכולים לספק זאת. אם בא לי מנת פרי מפנקת שילוב של חופן דובדבנים יחד עם שמנת מתוקה מוקצפת הוא נהדר.

לסיכום, השבועות מתקדמים, כבר עברנו את כל הבדיקות החשובות – אקו לב וסקירה שניה. התנועות של אודין (שם רחם) כבר משמעותיות ומרגשות מרגע לרגע. זה מזכיר לי בשביל מי ובשביל מה אני מקפידה ושומרת

שלכן,

צוות שוגר מאמי

logo_small_withText_pink

כתיבת תגובה