שבועות 15-16

התמודדות עם וירוס בבטן, הוספת מוצרי חלב לתזונה, כאבי הגב שמתגברים, מה עושים עם בית-קפה שמקדם בריאות אבל כנראה שלא ממש, דבר התזונאית ובהמשך השבוע הפניה למתכונים חדשים ומדליקים – אחרי שהאתר היה בכמה עדכונים אנחנו מעלות היום שבועיים ובעוד כמה ימים את השבועיים הבאים.

שבוע 15

(ניתן ללחוץ על התמונה להגדלה)

שבוע 15

  1. יום ראשון, יום לחוץ וללא זמן עם חוסר התארגנות מראש הוביל לארוחת צהריים דלה ולא מספקת שהשאירה אותי רעבה ועצבנית.
  2. התחלתי להחזיר מוצרי חלב, עד כה לא נרשמו תופעות לוואי ואני ממשיכה לעקוב.
  3. יום שלישי ארוחת בוקר בחוץ, מקפידה לאכול אותה ללא לחם ולשתות סודה במקום המיץ המוצע. מכיוון שהיה יום ארוך לקחתי איתי צידנית קטנה וקרחון עם ארוחת הצהריים וכשהגעתי למקום עם מיקרו חיממתי לי.
  4. יום רביעי, שלושה ימים אחרי שבעלי היה עם וירוס, הגיע תורי והיה בוקר עם כל התופעות הנלוות לוירוס בבטן (אין צורך להרחיב) ביום זה חוסר תאבון ובחילות, לא אכלתי ארוחת בוקר, בצהריים קרקרים מקמח שקדים ומעט חמאה ובערב מרק כדי לא להעמיס על הקיבה. לאורך כל היום תוצאות מאוזנות של הסוכר.
  5. יום שישי בערב ארוחה אצל המשפחה עם אוכל שמתאים לי לתזונה אז יכולתי להנות מכמויות לשובע וסיום עם תוצאה טובה. על קינוח ויתרתי.
  6. כאבי הגב מתגברים ולכן החלטתי להוריד קצת את ההליכות ולראות אם יש דרכים בהן אוכל להתמודד עם הכאבים אז לצערי פחות הליכות

20160303_083059

דבר התזונאית:

1. תוספת של גבינות לתפריט מקלה על השמירה על תפריט דל בפחמימות. אפשר להנות ממוצרי גבינה שמנים (חשוב לשים לב שהם מותרים בהריון) ולתרום לשובע ולגיוון. כמו כן תוספת של מוצרי חלב נותנת לנו עוד אופציות לקינוחים וארוחות ביניים שמתאימות לתפריט כמו שמנת מוקצפת עם תותים או יוגורטים שמנים למינהם.

2. ארוחת בוקר בחוץ הינה בחירה מצויינת כי היא מאפשרת לי ארוחה טרייה, מעט פחמימות אם בחרתי לא לאכול לחם והנאה עם שאר הסועדים בלי הרגשת מסכנות.

20160304_084326

שבוע 16

שבוע 16

  1. יום ראשון, בישולים לכל השבוע – מרק דלעת (מתכון מפה), פשטידת ברוקולי, בטטה וקישואים (מתכון ), אפונה ושעועית ירוקה ופאדג' של שוקולד מריר. הכל כדי להיות מוכנה מראש לשבוע ללא בעיות ועם תזונה מלאה ומשביעה.
  2. יום שלישי ביקור אצל מרפאת ההריון בסיכון הקטונים ירדו ל(+) עם מחשבה על כיוון של חוסר נוזלים ולאו דווקא מחסור בפחמימות כמו שנטען לפני כן. ובאמת הורדתי אפליקציה שתעזור לי לעקוב אחרי כמויות השתיה ובקרוב פוסט בנושא.
  3. יום שישי בבוקר יצאנו אני ובעלי לבית קפה ליד הבית שהוא חלק מרשת המקדמת תפריט בריאות. ביקשתי להחליף את השתיה לסודה או מים מינרלים ונאמר לי שזה בתוספת תשלום. בפעם האחרונה שישבתי שם זה לא היה בתוספת תשלום. צר לי מאוד שרשת בתי קפה המתהדרים בתפריט שונה ובריא אינם מאפשרים כחלק מארוחת בוקר מובנית להחליף את השתיה במים או סודה במקום המיץ שאינו מתאים לנשים עם סוכרת הריון,  סוכרתיים בכלל ואנשים הרוצים להפחית סוכר מהתפריט שלהם. ברור לי האינטרס הכלכלי ועדיין …קידום בריאות? כנראה שלא! במקום זה קמנו ועברנו לארומה ממול ששם ארוחת הבוקר מאפשרת לקחת שתיה או שלא ומציעים מים מסוננים באופן חופשי ללא עלות נוספת.
  4. שבת תוצאה גבוהה בבוקר – סימן לבאות? נמשיך לעקוב! ובמקביל תגלית תזונתית מרעישה – המתכון לחומוס ללא חומוס בקרוב!

IMG_20160309_084117

דבר התזונאית:

1. הלוואי ואכן מקומות מקדמי בריאות ובכלל מסעדות יאפשרו לבחור בשתייה מתאימה ללא תוספת מחיר. כל הכבוד שעברתם!

2. עם התקדמות ההריון ערכי הסוכר עולים, לפעמים ללא כל קשר להתנהגות שלנו. עדיף לקבל את זה בהבנה כמו רוני, כי אין זו אשמה שלנו, זה חלק מהמחלה.

20160312_203822

ליומן ההריונית ואיך התחיל מסע התיעוד, לשבועות קודמים

שלכן,

צוות שוגר מאמי

logo_small_withText_pink

כתיבת תגובה