תיעוד שבועות 13-14

בעוד ששבוע 13 עבר בצורה רגועה יחסית ובו סבלתי בעיקר מתחילתו של כאב גב ובחילות ספק מההריון עצמו וספק מכדורי הפרנטל. שבוע 14 בחציו הראשון עבר עם תחושת לחץ מהעתיד וחוסר הסכמה עם הרופא לגבי בדיקה ספציפית אבל גם מהיכולת לקבל מידע ולקדם נושאים חשובים. רוצות לראות מה קרה בשבועות הקודמים? כנסו ליומן ההריונית

שבוע 13 

(לחיצה על התמונה תגדיל אותה)

שבוע 13

  1. שבוע 13 עבר בסימן שיפור תוצאות הבוקר והתייצבותן על אזור ה80-90 חוץ מסוף השבוע, ביום שישי אכלתי ממש מאוחר וכנראה שהתוצאה בשבת הייתה גבוהה יותר מהסיבה הזאת. איכשהו נראה לי שבסופי שבוע האכילה מעט פחות מסודרת. אני צריכה לראות ולהסתכל על שעות אכילה וכמויות הפחמימה בזמנים האלו.
  2. ביום שלישי הקאה מיד לאחר ארוחת הבוקר, התחושה היא שכדור הפרנטל יושב לא טוב ומעודד חוסר תאבון גדול. המשכתי לקחת עוד יומיים ובכל פעם בחילה ארוכה אז בינתיים מפסיקה.
  3. בעקבות ההרגשה הלא טובה ברביעי דייט שלי ושל בעלי למסעדה הוסב לסרט כי לא יכולתי לחשוב על אוכל בכלל. היה לי קשה מאוד להתמודד עם חוסר הרעב אז ניסיתי לאכול יותר פחמימות כדי להגדיל את הרעב, דבר שהוביל להיפו אבל בערב יחד עם הסרט זה הסתדר עם בטטה ואגוזים.
  4. כאבי הגב ותחושת התקיעות באגן גוברים וגורמים לתחושת דכדוך קלה והורדת עומס ההליכות והשקעה במתיחות ועבודה על הגליל ספוג בפילאטיס ובבית.

20160223_121755

דבר התזונאית:

  1. סופי שבוע מהווים אתגר בשבילינו, בטח אם המשפחה והחברים לא כל כך יודעים מה מותר לנו וממה עדיף להימנע. לפעמים הם ישאלו הרבה שאלות שיגרמו לתחושה פחות נינוחה כמו – "את זה מותר לך?", "אולי כדאי שלא תאכלי את זה?" וכו' ולפעמים דווקא ינסו לשכנע לטעום בטענה כי ביס קטן לא יעשה נזק. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא להחליט מראש מה תאכלי, אם אין בארוחה אז אפילו להתנדב להכין. ככה הצלחת שלך לא תהיה ריקה ואת תצאי שבעה ומרוצה.
  2. אני ממליצה בחום לדאוג שיהיה קינוח דל פחמימה בארוחות משפחתיות כדי שיהיה לך איך לקנח יחד עם כולם. קינוחים שווים תוכלי למצוא אצלינו במתכונים
  3. ספורט הוא מרכיב חשוב באיזון הסוכר. כדאי לשלב ספורט המתאים להריון ולשלב בהריון בהתייעצות עם הרופא. טוב עשתה רוני שהקשיבה לגופה ומיתנה את עצימות הספורט השבוע.

שבוע 14

(לחיצה על התמונה תגדיל אותה)

שבוע 14

  1. תחילת השבוע עם תוצאות צום טובות ועדיין חוסר חשק לאכול בבקרים.
  2. יום שלישי, אחרי שביום שני אכלתי ארוחת ערב ללא פחמימה ובבוקר לא ממש הספקתי לאכול הגעתי למרפאת ההריון בסיכון. נרשמה אצל האחיות ירידת משקל קטנה אבל קטונים רבים בשתן (+++) האחות שוב אמרה לי להקפיד לשתות מה שבאמת לא הספקתי בבוקר כי התור היה מוקדם. הדיאטנית הייתה חולה אז ישר עברתי לרופא שממש הצליח להלחיץ ולהפחיד בנוגע למצב ולסביבה העוינת שאני מספקת לעובר. מצד אחד אני יודעת שלקטונים בשתן אין יותר מידי משמעות בפני עצמם. יכול להיות וזה מעיד על תהליך כניסה לקיטוזיס. (אומנם אני לא מכוונת לקיטוזיס אך כמו שהסברתי בתיעוד הקודם אני לא נמנעת ממנו בכוח ומבינה שזהו תהליך טבעי) מצד שני באמת לא הספקתי לאכול כמו שצריך, עדיין בשלב של מעט בחילות וחוסר תאבון. יצאתי מהרופא מעורערת ושלחתי התייעצויות בכמה כיוונים. שתי תשובות מרופאים בכירים מאוד בארץ שאחד מהם גניקולוג בכיר בירושלים הניבו את המסקנות הבאות: 1. נשים הנמצאות בתחילת ההריון וסובלות מהיפראמזיס עד שבוע 15 נמצאות בקיטוזיס ניכר ולא ידוע על עליה בנזק העוברי לאימהות אלו. 2. כל עוד הסוכר יציב וברמות טובות במקרה שלי 80-95 אין סיבה לחשוש מהקטונים בטח אם הם בשתן. בקופת החולים לא מבצעים היום בדיקת דם להימצאות גופי קיטון בדם ואולי זאת חלק מהבעיה. אני יודעת שהמחקרים הקיימים היום על השפעת הקיטונים על עוברים נעשו על עכברים ופרות ושם התוצאות לא מלבבות מחקרים על תזונת דלת פחמימות לא נעשו על בני אדם וניתן ללמוד ממקרים בהיסטוריה האנושית כמו במלחמת העולם השניה (או אחורה בזמנים קשים ששררו בעולם) בהם מדובר על רעב ומצבי קיצון ואני לא בטוחה שעם כמות האוכל שאני אוכלת אני נמצאת במצב קיצון. המסקנה האישית שלי היא להקפיד יותר על פחמימה בערב שלפני הביקור במרפאה ולקבוע את התור לרופא בשעה מעט יותר מאוחרת שאספיק לאכול ולשתות כמו שצריך. עד כמה שאני יודעת הקטונים בשתן מגיבים בצורה מהירה ולכן יש סבירות לתוצאה טובה יותר.
  3.  בערב יום שלישי יצאנו עם חברים למסעדה שמתאימה לי בול לתזונה. כיף שיש מקומות שמאוד קשובים לבקשות ויודעים להתאים את המזון לפי דרישה.
  4. סוף שבוע הגיע ואיתו ביקור של חברים עם ארוחה מותאמת למצבי אפילו הקינוח! גלידת חלב קוקוס בהשראת אירנה. המתכון יפורסם בקרוב!
  5. ביקור אצל המשפחה, ארוחה על האש וגם פה אין שום בעיה עם האפשרויות – בשרים, סלטים, ירקות בתנור וטחינה.
  6. רואה שיש ימים שאני מפספסת את שעת המדידה ומתחילה לשים טיימר בתחילת כל ארוחה כדי לזכור ולמדוד. לכל בעיה פתרון!

20160226_094721

דבר התזונאית:

  1. הבדיקות והביקורים במרפאה יכולים להיות מלחיצים ומלווים במגוון רגשות. רק הכותרת "הריון בסיכון" מלחיצה. אני אישית ממליצה להגיע עם מישהו למרפאה במידה וזה מתאפשר. כך יש עם מי לחלוק את המחשבות ויותר נעים לחכות בתור הארוך לפגישות. אם נתייחס רגע לבדיקה שרוני עברה, סביר שכמות הקטונים הגבוהה בשתן נגרמה עקב כך שלא אכלה פחמימה בערב וביום הבדיקה. ברוב הימים רוני דווקא אוכלת פחמימה בערב ולכן הבדיקה לא משקפת את המציאות היומיומית. אני חושבת שהמסקנה של רוני להקפיד על פחמימה גם בערב לפני הבדיקה היא חשובה כך שבפגישה הבאה תראה האם המצב משתפר.
  2. הגיוון בתפריט של רוני ראוי לציון. גיוון כזה והשקעה באוכל מאפשרים הקפדה על תפריט בריא, מאוזן וטעים.

אם יש לכן שאלות על התזונה, על הבחירות או על הנושאים שאני מעלה ותרצו הרחבה אנא הגיבו וארחיב בשמחה.

שלכן, ההריונית 

כתיבת תגובה