יומן ההריונית – חלק ב'

כפי שסיפרתי לכן בחלק א', לאחר הלידה נותרתי עם טרום סוכרת ויחד עם השינוי התזונתי הערכים החלו לרדת. למרות הירידה המשמעותית בסוכר, מסביבות ה – 115 ירדתי לאזור ה100, עדיין ידעתי שאם ברצוני להיכנס לעוד הריון כדאי לי לנסות להוריד את הערכים עוד יותר על מנת שאתחיל את ההריון בנתונים טובים.

תחילת ההריון הנוכחי

עם תחילת ההריון החלטתי שאת ההריון הזה אנהל אחרת, אני יודעת הרבה יותר, אני מודעת הרבה יותר וכוח הרצון גבוה מתמיד. אך יחד עם הרצונות ישנם גם קשיים. הבחילות הקשות כמו גם החשקים המוזרים (פחות או יותר) לא אחרו לבוא. ההחלטה הייתה להקשיב לגוף ולנסות למצוא פתרונות בהתאם לתזונה. ככל שהבחילות גברו כך היה קשה יותר. ביצים לא באו בחשבון, שמנת לא באה בחשבון, אפילו בטטה לא נכנסה. שילובים מסויימים של אוכל שהייתי רגילה אליהם לא באו בחשבון ועל תבלינים וגיוון בכלל שאין על מה לדבר. כן היה לי רצון לאכול ירקות מסויימים כמו ברוקולי ומלפפון, בשר נקי, ציר עוף וחמאה ואותם ניסיתי לשלב ועדיין הגוף היה צמא לפחמימות פשוטות. ניסיתי תפוחי אדמה ואלו לא עברו. אורז כן עבר אבל נמאס לי ממנו יחסית בשלב מוקדם אז עברתי ללחם, קרקרים, חומוס, וכל מה שירגיע את הבחילה. יחד איתם חזרו תופעות שהספקתי לשכוח מהם – צרבות, כאבי בטן, רצון ללכת לשירותים ועייפות מוגברת (אותה גם ניתן לייחס לתחילת ההריון)

העמסת סוכר – לבצע או לא?

אולטרסאונד

בדיקת הדופק עברה עם תוצאות טובות – יש דופק והעובר מתאים לשבוע בו אני נמצאת. הרופא הפנה לבדיקות דם, ותוצאת הסוכר לא להיט – 99. ניגשתי לרופא עם הידיעה הברורה שאני לא מתכוונת לבצע שוב את העמסת הסוכר בהריון הזה*. הסברתי לו שאם גם ככה שיניתי את התזונה ואני מתכוונת לדבוק בה לאורך ההריון אין סיבה לבצע את העמסת הסוכר ולהעמיס סתם על הגוף בנוסף הריון קודם הוגדר כהריון סוכרתי, אני עדיין בעודף משקל ותוצאת הסוכר בצום היא 99 מה שמעמיד אותי כבר בתוך קבוצת הסיכון לסוכרת הריון פעם נוספת. לקח לרופא כמה רגעים אך לבסוף הסכים עם מה שאני אומרת ונתן הפניה למרפאת הריון בסיכון. כשמזכירת המרפאה התקשרה לתאם איתי היא הודיעה שאין זה מקובל לקבוע איתם ללא ביצוע העמסת הסוכר. הסברתי לה את מה שהסברתי לרופא והיא ביקשה ממני לבצע ניטור סוכר למשך שבוע ולהגיע עם התוצאות לרופא ונקבע לי תור.

  • הערה חשובה: אני לא ממליצה באופן גורף לוותר על העמסת הסוכר. זוהי בדיקה חשובה בעיקר למי שלא בטוחה מה איכות התזונה שלה ואינה יודעת לבדוק את עצמה!

השינוי בחזרה לתזונה לא פשוט אך משתלם

לאחר שסגרתי את הטלפון עם מזכירת המרפאה גמלתי בליבי שבחילות או לא אני מגיעה עם ניטור טוב ולפי התזונה שאני רוצה לדבוק בה במהלך ההריון. קבעתי לי תאריך לחזרה לתזונה המוקפדת בהחלטה שאני מתמודדת עם הבחילות בכל צורה אפשרית בתוך המסגרת התזונתית. לשמחתי בעלי הצטרף אלי (וגם עוד כמה חברות) וכמו שאמרנו בפוסט שינוי כפוי – שינוי רצוי דיברנו ביחד על המטרה אותה אני רוצה להשיג וגם על המטרות שלו ואיך הדברים משתלבים, הכנתי את המשפחה שבביקור הבא יהיו דברים שאותם אשמח לאכול ויהיו דברים אותם לא אוכל לאכול ואפילו ביקשתי מאמי היקרה שתפנק אותי בקציצות המצויינות שהיא מכינה שיהיה לי.

ארוחת קציצןת

התחלתי את השינוי עם תיעוד הארוחות ועם תיעוד התוצאות והגוף מיד הגיב – תוצאות הסוכר ירדו באופן משמעותי גם בצום לראשונה בחיי, הבחילות ירדו משמעותית, הצרבות נעלמו לגמרי, ורמת האנרגיה עלתה. תוך כמה ימים ביצעתי גם את השקיפות העורפית והתוצאות משמחות. בשלב זה מה שהרים לי עוד יותר את המוטיבציה להמשך ההתנהלות הטובה בהריון.

אז איפה אתן נכנסות לתמונה?

החלטתי לתעד ולשתף בבחירות התזונתיות, במהלך הפעילות הגופנית ובבדיקות שיבואו לאורך ההריון, בהתלבטויות שעולות ובשיחות עם אנשי המקצוע על מנת שמי שעוברת את הדברים תוכל להנות מהרעיונות, להתלבט ביחד איתי ולהעזר במידע שהיא מקבלת להתייעצות עם אנשי המקצוע המטפלים בה במהלך ההריון.

דוגמא לתיעוד

אני רוצה שתהנו מהמידע ותעלו שאלות והתלבטויות שלכן, אני אשמח לקבל שאלות ובקשות מכן לגבי כל נושא הקשור לסוכרת הריון ולמהלך ההריון. אני מקווה שתפיקו מהדברים שיעלו תועלת ותובנות לגבי עצמכן. אני מדגישה כי מה שמתאים לי אינו בהכרח יעבוד לכן ועדיין אולי תאמצו רעיונות מסויימים שכן יתאימו לכן. כחלק מהיותי מאמנת אישית אני יודעת שהתיעוד והרצון שלי לעזור לכן הם הדברים שיעזרו לי להתמיד ולדבוק במטרה – מתחילים משבוע הבא! תתכוננו

כתיבת תגובה