שינוי כפוי – שינוי רצוי

סוכרת ההריון מזמנת לנו מצב בו אנו צריכות להסתגל לשינוי שהוא לא בהכרח רצוי לנו. התחושה היא של שינוי כפוי שאין לנו ממש רצון לעשותו. יתכן ונשנה את הדברים ללא רצון דבר שיכול לגרור תסכול גדול וקושי ביישום של התפריט וסדר היום. אנחנו רוצות לעזור לך ולתת לך נקודות לחשיבה שיוכלו לעזור לך להפוך את השינוי הכפוי לרצוי.

pregnant-775028_1920

אז מה צריך לשנות?

תזונה: שינוי יחס פחמימות/ שומן בתזונה שלנו. התזונה עבור סוכרת ההריון נותנת דגש לכמות פחמימות מוגבלת. כמות הפחמימות תספק את צורכי הגוף שלך וכן את צורכי העובר אבל לא תגרור עלייה לא מבוקרת בסוכר בדם. השומן יתן לך תחושת שובע לאורך זמן ויאט את ספיגת הסוכר בדם. בנוסף לשינוי הזה נרצה להוסיף עוד ירקות לתזונה שלנו ולהקפיד על חלבון בכל ארוחה. ארוחות כאלה יהיו מלאות, משביעות ומספקות ויספקו לנו ולעובר את כל מרכיבי המזון החיוניים.

פעילות גופנית: אימון גופני עוזר לשמור על רמת סוכר מאוזנת בדם, עוזרת למצב הרוח ועוזרת להכנת הגוף ללידה. בין אם פעילות אירובית קלה כמו הליכה או שחיה לבין פעילות פונקציונלית כמו יוגה או פילאטיס שיעזרו לגמישות המפרקים ותנועה נכונה של הגוף. אם לא התאמנת עד עכשיו אפשר להתחיל בהליכות קלות עם מוזיקה נעימה שעושה לך כיף. *לפני התחלת פעילות גופנית יש להתיעץ עם הרופא המטפל.טיפים נוספים על פעילות גופנית ניתן למצוא פה

התנהלות בחוץ: בין אם אנחנו לומדות, עובדות, יוצאות למסעדה או ארוע, כדאי להערך מראש. ליום ארוך בחוץ אפשר להכין דברים שמחזיקים מעמד הרבה זמן בחוץ – ירקות טריים או אנטיפסטי, מטבלים טעימים כמו טחינה,פסטו ואבוקדו, חלבונים כמו ביצים קשות, פסטרמה בהכנה ביתית. לארועים בחוץ להתמקד בעיקר בחלבונים ובסלטים.

טיפול תומך (אינסולין או תרופות): במצבים מסויימים יתכן ושינוי התזונה לא מספק ואז הרופא המטפל ימליץ על הוספת אינסולין או תרופה. הם יעזרו לך להגיע לתוצאת סוכר יותר טובה ויפחיתו את הלחץ בבדיקות הסוכר. במידה ואינך בטוחה מה טוב יותר וכדאי, התייעצי עם הרופא ושאלי אותו על האפשרויות ומדוע הוא ממליץ על מה שממליץ.

על מי זה משפיע? 

בפוסט על התחושות הקשות שעולות במהלך ההריון דיברנו על הקשיים בהתנהלות, על מצבי הרוח והבושה. נתנו גם עצות לגיוס האנשים סביבנו. אותם האנשים שממלאים לנו את חיינו בין אם זה בן הזוג, ילדים, משפחה קרובה, חברים ועמיתים לעבודה לא תמיד יודעים להגיב או לעזור בצורה הנכונה. אם נדע לשתף או לבקש עזרה או אפילו לנסות להתנהל כאילו השינוי שאנו מבצעות באמת רצוי לנו גם האנשים סביבינו יושפעו מזה וזה יעזור גם לנו וגם להם להמשיך בהתנהלות שגרתית המותאמת למצב הנוכחי. ישנם אנשים שגם מחכים להזדמנות לעזור אז אולי תופתעי לטובה מתגובות האנשים סביבך. העזרה שתקבלי והתגובות יעזרו למצב לך להתמודד, להתעודד ולהשלים עם המצב. בנוסף גם על עצמך המצב משפיע, כל עוד את מתייחסת למצב כאל לא רצוי וכאל מצב שנכפה עלייך הקושי בהתמודדות גדול וכך גם תחושת המתח בגוף. ההבנה של היתרונות במצב תעזור לך לקבל את השינוי

אז מה זה נותן לי?

השינוי באורח החיים יתן לך תובנות ומתנות לכל החיים. בין אם זאת מודעות הרבה יותר גדולה למזון שאת צורכת, מודעות יותר גדולה לגוף ולצרכים שלו, הידיעה שהבייבי שלך מקבל את כל מה שהוא צריך ואת נותנת לו את ההתחלה האופטימלית ביותר לנוכח המצב. בנוסף התנהלות נכונה בבית ובחוץ במהלך ההריון אבל גם לאחר הלידה, ולא רק לך אלא לכל המשפחה ואפילו חזרה מהירה למשקל מלפני ההריון.

שתפו אותנו בטיפים שלכן להתמודדות טובה עם קבלת הבשורה על סוכרת ההריון.

שלכן,

צוות שוגר מאמי

logo_small_withText_pink

כתיבת תגובה