זה רק ספורט – 10 הטיפים לפעילות גופנית בזמן ההריון (ולא רק)

אני עושה ספורט ומשקיעה בזה חלק מהזמן הלא כל כך פנוי שיש לי, כ – 4 שעות בשבוע בממוצע. מצאתי פעילות שאני אוהבת, יכולה ורוצה להשקיע בה זמן וכזאת שאני יכולה להתמיד בה לא משנה איזה תירוץ יכול לעלות וכאלה לא חסרים – אני עייפה, קר לי, חם לי, לא מוצאת את הנעלים והטלפון לא טעון. למרות התירוצים, אתן תמצאו אותי בשיעור פילאטיס מכשירים, או ב"קטלבלס" (ראו תמונה למטה).

אנחנו כבר יודעות שפעילות גופנית עוזרת לנו להרגיש יותר טוב אבל הדבר ההכי חשוב זה שהיא גם עוזרת לאזן את רמות הסוכר. הכי טוב זה שילוב של פעילות אירובית כמו הליכה או שחיה עם פעילות פונקציונילית כמו יוגה, פילאטיס, TRX. שילוב שכזה יעזור לנו כאמור לשמור על רמת סוכר מאוזנת, וכן יעזור ליציבה, גמישות ותנועה שכל כך חסרים לנו בהריון וחשובים להתנהלות בו וגם כהכנה ללידה.

*שימו לב! בזמן ההריון יש להתיעץ עם הרופא קודם בחירת הפעילות המתאימה.

כמה טיפים לפעילות נכונה וטובה שתעזור :

  1. אם את לפני הריון או בין הריונות זה הזמן לסגל הרגלים חדשים בהם תוכלי להתמיד במהלך ההריון הבא.
  2. מצאי פעילות בה את יכולה להתמיד לאורך זמן – יש כל כך הרבה סוגי ספורט ופעילויות שבטוח תמצאי את מה שמדבר אלייך.
  3. שלבי כמה סוגי פעילויות אם מתאפשר לך.
  4. רוצה להתחיל פעילות חדשה ואת בעיצומו של ההריון , התיעצי עם הרופא שייתן הנחיות. הליכה קלה תמיד תעשה את העבודה אלא אם יש הנחיות מגבילות.
  5. אם את צריכה מוטיבציה חיצונית בקשי מהזוג, חבר/ה או קרוב/ת משפחה לבצע איתך את הפעילות הגופנית ותקבעו זמנים מראש. זה גם זמן איכות משותף.
  6. מצאי מוזיקה שאת אוהבת שתלווה אותך במהלך הפעילות – מוזיקה כיפית שנותנת לך השראה היא מוזיקה שתעזור להעביר את הזמן הרבה יותר בכיף.
  7. מצאי מקום בו תוכלי לבצע את הפעילות הגופנית גם כשמזג האויר לא מאפשר זאת.
  8. בין אם את בחדר כושר או פעילה עצמאית מצאי מדריך שיוכל לעזור ולתת לך דגשים ספציפיים לזמן ההריון.
  9. יש לך סידורים בקרבת מקום? השאירי את הרכב בבית ובצעי אותם בהליכה.
  10. מצאי את הזמן שהכי טוב לך לבצע את הפעילות (בוקר, אחר הצהריים או ערב) וקבעי לך זמן מראש ביומן.

פעילות גופנית

בתמונה אני, בהתעמלות פונקציונלית שנקראת קטלבלס – הפעילות משלבת את כל סוגי הפעילויות הרצויות – תנועתיות, גמישות, דופק גבוה וכוח. את המשקל מתאימים בהתאם למצב הגופני ולמטרה הרצויה

כתיבת תגובה