חווה תחושות קשות בעקבות גילוי סוכרת ההיריון? הפוסט הזה הוא בשבילך!

ישנן נשים שבשורת סוכרת ההיריון פוגעת בהן באופן משמעותי, מעבר לגילוי החדש הן מרגישות אכזבה מהגוף וגם מתביישות בזה. כפי שסיפרנו לך בפוסט "אמא'לה סוכרת" הנתונים מדברים על מעל ל5% מהנשים בהריון שמתמודדות גם עם סוכרת הריון. מדובר במספרים משמעותיים אז חשוב שתדעי ותזכרי  שאת לא אשמה במצב וגם לא לבד. גם אנחנו חווינו את אותן התחושות ויודעות כמה קשה להתמודד איתן. בפוסט הקרוב נראה למה הבושה והאכזבה מזיקות לנו ונציע כמה אפשרויות ודרכים להתמודדות עם סוכרת הריון ולצמצום הרגשות השליליים ואפילו איך להימנע מהם בכלל.

למה הבושה והאכזבה מזיקות לנו כל כך?

בושה ואכזבה מעלות סוכר – רגשות שליליים כמו למשל לחץ מההמתנה למדד הסוכר , חרדה לגבי העתיד הבריאותי (על הלחץ והחרדה ממדדים והעתיד נרחיב בפוסט נפרד) , בושה מהמצב ואכזבה מהגוף מכניסים אותנו למצב של מתח בגוף, תחושה כזאת של מתח עלולה לגרור שחרור של קורטיזול והוא בתורו מעלה את הסוכר – אנחנו לא רוצות את זה.

קושי בשמירה על התפריט הרצוי – אם אנחנו לא משתפות אנחנו גם לא מגייסות את הסביבה לעזרתנו. ביקור אצל חברים או משפחה שמארחים עלול לגרור תחושה קשה ולא נעימה אם יש אוכל שאת לא יכולה ליהנות ממנו. כמו כן במקום העבודה בארוחת צהריים משותפת הניסיון להראות שהכל כרגיל מוריד מהנאה מהאוכל.

מחשבה על תזונה מוגבלת – הקריאה ברשת או הביקור הראשון במרפאת הריון בסיכון נותנים תחושה שכל מה שכיף לאכול יורד מהתפריט. בעקבות התחושה הזאת אנחנו אוכלות אוכל לא מגוון ומשתעממות מהר. השעמום הזה עלול להרע את מצב הרוח וההתעסקות סביב הסוכרת.

הגבלת כמות הבילויים – המחשבה שרוב הבילויים סובבים סביב אוכל שאינו מתאים לך ושלא תמצאי משהו שמתאים לך לאכול יכולה להוריד את כמות הבילויים המשותפים עם בן הזוג או עם חברות.

התעסקות בטפל – נכון שסוכרת ההיריון מלווה בבדיקות רבות וקשיים מסוימים אך אנחנו עלולות לשכוח שהעיקר זה ההיריון עצמו שחיכינו לו העובר/ית הקטנטנים ששוחים לנו ברחם ובקרוב נפגוש אותם.

אז איך מתמודדים עם התחושות הקשות והופכים אותן ליתרונות?

pregnant-216160_1280

רשת תמיכה – דבר ראשון חשבי, מי רשת התמיכה שלך בשגרה? עם מי את משתפת דברים יותר בקלות? אותם אנשים שנמצאים שם בשבילך יהיו גם עם גילוי הסוכרת. בין אם זה בן הזוג, אמא, אחות או חברה טובה. יהיו נשים שירגישו יותר בנוח עם נשים אחרות שאינן מכירות ואז קבוצות נושא ברשת החברתית יוכלו לספק לך את התמיכה הנכונה. מניסיון אישי אנחנו יכולות להמליץ על קבוצת "הריון מתוק – סכרת הריון" בפייסבוק, שם נמצאות נשים רבות שנמצאות בזה הרגע, באותו המצב כמוך או נשים שהתמודדו כבר עם הריון סוכרתי וישמחו לעזור ולתמוך ולתת מענה לכל תהיה או דילמה שעולה. גם אנחנו שם!

גיוון במזון – זה הזמן לעשות בדיקה עצמית האם את מאלו שאוהבות יותר מסגרת ברורה או אוהבת חופש בתפריט. אם את אוהבת מסגרת ברורה שבי בכל פעם שיש לך תור עם התזונאית, העלי בפניה את הקשיים שעולים במהלך השבוע בתפריט ושתתאים לך תפריט שנכון ומיוחד רק לך. גם אם נתנה לך מאכל שהוא לא חלק מהשגרה שלך זה הזמן למצוא לו תחליף טעים והולם.

אם את מאלו שאוהבות יותר חופש בתפריט בקשי מהתזונאים שלך מסגרת כללית לתפריט וכן את רשימות התחליפים המלאות לכל אחד מאבות המזון וכך תוכלי להרכיב לעצמך את התפריט ולגוון בכל יום את המזון שאת אוכלת להכין תבשילים, מאפים וסלטים משילובים שונים של חלבונים וירקות. בכל מקרה שימי לב שאם סיימת ארוחה ואת עדיין רעבה יש רשימת מזונות חופשיים שתמיד ניתן להוסיף לארוחות. את יכולה להעזר גם במתכונים פה.

גיוס הסביבה – בהריון בדרך כלל קל לגייס את הסביבה לעזרה. באופן טבעי כולם מאוד שמחים לעזור בכל מקרה בגלל ההיריון. שיתוף ובקשה להתאמות מזון ספציפיות יכולה לעזור לך ליהנות מהארוחה יחד עם כולם ולא להרגיש מוגבלת. כמו כן, כשאת מתארחת גם את יכולה להתנדב להכין מאכל שכולם ייהנו ממנו וגם את. הצעות למאכלים ומתכונים שווים את יכולה למצוא כאן.

ביציאה למסעדה את יכולה להיות זאת שבוחרת את המסעדה ובכל מקרה רוב המסעדות היום מפרסמות את התפריט שלהן באתר המסעדה ותוכלי לבחור את המנות המותאמות לך מבעוד מועד. בנוסף, את אולי תופתעי אבל יש שפים וטבחים שיוכלו להתאים את המנות עבורך, רק צריך לעדכן את המלצר ולבקש.

מציאת בילויים שאינם קשורים לאוכל – למרות שלפעמים זה לא נראה כך, לא הכל סובב סביב אוכל ויש מספיק אפשרויות מתאימות ומהנות לבילוי. זה יכול להיות סיבוב בפארק הקרוב עם בן הזוג או חברה, טיול על שפת הים או בטבע בשטח שקל להליכה כך מרוויחים גם אויר טוב, נוף וגם אפשרות לשיחה נעימה. אפשר לחפש איזו תערוכה מעניינת וללכת למוזיאון, לחפש מופע מוסיקלי נעים או ללכת לסרט טוב. ואני בטוחה שיש דברים מעניינים קרובים לביתך ושאינם מצריכים נסיעה ארוכה.

התמקדות בדבר החשוב ביותר בהריון – לפעמים אנחנו שוכחות עד כמה רצינו להיות בהריון וכמה חיכינו לעובר הקטנטן שגדל לנו ברחם. המצב של הריון בסיכון מאפשר לנו מפגש תכוף יותר עם הקטנצ'יק שלנו, מאפשר לנו להרגיש יותר אימהות עוד לפני הלידה ובסופו של דבר אנחנו נעשה את הכל עבורו. אז התחלת כבר עכשיו. שמירה על עצמך היא שמירה על העובר. אכילת המזון המתאים והנכון לך ולגופך מזין גם את הבייבי בצורה הטובה ביותר וכך את שומרת גם עליו וגם על עצמך שתהיה לו אמא בריאה להנות ממנה עוד הרבה שנים טובות.

ספרו לנו איך אתן מתמודדות עם התחושות הקשות שעולות מדי פעם כדי לתת רעיונות נוספים לבנות אחרות שמתמודדות עם סוכרת ההריון.

תמשיכו לעקוב אחרינו בדף של שוגר מאמי

צוות שוגר מאמי

logo_small_withText_pink

כתיבת תגובה